“Elke Belg een frietje”
Naar de frituur gaan, dat associëren we met heerlijke frietjes én met een fijne beleving, waar genieten centraal staat. Het is net die sfeer die VLAM tijdens de Week van de Friet wil benadrukken. Hiervoor werd een nieuwe tv-spot gemaakt, aangevuld met ludieke filmpjes om online te delen en affiches die de week aankondigen. Klanten die een ‘selfriet’ insturen, maken bovendien kans op een jaar gratis friet.
Tv-spot vol emotie
Vorig jaar verwees de frietcampagne al naar de mensen die niet zomaar naar een frituur kunnen stappen en de Week van de Friet aan zich moeten laten voorbijgaan. Denk maar aan vissers, bewoners van rusthuizen of nachtploegen. Dit jaar gaat VLAM nog een stap verder op deze piste. Want ‘wat is er lekkerder dan een pak heerlijke, verse frietjes van de frituur’ vraagt onze man in de tv-spot zich af. De spot eindigt op een ietwat dramatische toon met een oproep om deze mensen te steunen. ‘Vergeet hen niet. Steun hen via weekvandefriet.be en trakteer die mensen op frietjes van de frituur.’ De tv-spot is van 23 tot 29 november te zien op één.
Grappige filmpjes om te delen
Het is natuurlijk de bedoeling om extra volk naar de frituur te lokken tijdens de Week van de Friet. Daarom liet VLAM ook extra filmpjes maken waarin iedereen iemand kan uitnodigen om samen naar de frituur te gaan. Deze filmpjes tonen knotsgekke situaties, waarbij men zelf een eigen tekst kan laten inspreken door een computerstem. Want wie weerstaat nu een persoonlijke uitnodiging van een vriend om een frietje te gaan smullen in zijn favoriete frituur?
Selfriet
Op de affiche en op de website www.weekvandefriet.be komt tot slot een oproep om leuke selfies in een frituur of met een pak friet in te sturen, gedoopt als ‘selfriet’. Deze foto’s worden op de website gedeeld en de leukste inzending met vermelding van #weekvdfriet beloont VLAM met een jaar gratis friet.