Van Zon verankert zich met grote nieuwbouw in Kampenhout.

Na een investering van maar liefst 4 miljoen euro heeft de Limburgse horecagroothandel Van Zon een nieuwe vestiging geopend. Met zijn 7.000 m2 winkeloppervlakte, verdeeld over 2 verdiepingen, is dit filiaal in Kampenhout meteen het grootste van Horeca Van Zon.

Van Zon had al een vestiging in Kampenhout, maar koos om er tegenover een nieuwe winkel te bouwen. Het is een groot project, waar een assortiment van meer dan 30.000 referenties te koop is in een winkelruimte van 7000 m2.

"We zijn enorm trots op onze investering in de toekomst", zegt Marion Van Zon, CEO van Horeca Van Zon. "Deze nieuwe winkel is niet alleen een uitbreiding van ons aanbod en investering in de horeca-beleving, maar ook een stap vooruit in onze toewijding aan een milieuvriendelijke bedrijfsvoering." (Refererend naar de energiezuinige toepassingen in het nieuwe pand).

Marion Van Zon, heeft ook de 30e Ondernemersprijs Herman Dessers gewonnen. Met die prijs worden Limburgse ondernemers geëerd die een uitzonderlijke prestatie leveren en Limburg een positieve uitstraling geven.

Marion Van Zon kreeg de prijs in een awardshow tijdens ‘Onder De Sterren’, de jaarvergadering van Voka – Kamer van Koophandel Limburg. Opvallend: Van Zon viel onlangs ook nog in de prijzen met de Fakkel, waarmee het zich een jaar lang het meest verdienstelijke familiebedrijf van Limburg mag noemen.

"Het was een overweldigend moment", zegt Van Zon. "Het moet nog effe bezinken." Ze denkt dat ze gewonnen heeft, omdat ze een uniek bedrijf leidt. "Onze sfeer en eigenheid is uniek, ik ben er heel trots op. Ik denk dat mijn zonnetjes nu al aan het feesten zijn", glundert ze. Goed ondernemerschap betekent voor haar de voeten op de grond houden. "Nuchter blijven, helder denken en samen met de mensen op de vloer staan.

De voorzitter van Voka – KvK Limburg, motiveert de keuze van de jury: "Door de strategische uitbouw van haar inkoopcenters en de realisatie van enkele gerichte overnames heeft Horeca Van Zon zich succesvol weten positioneren binnen de voedingsgroothandel in België", zegt Vrancken.

"Het bedrijf onderscheidt zich van de rest door een unieke dienstverlening aan te bieden – mét aandacht voor duurzaamheid en ecologie - die maximaal tegemoet komt aan de behoeften van de klant. Hierdoor is het geëvolueerd van louter frituurleverancier tot de bol.com van de horeca”, besluit Vrancken.