Als friturist lever je heel wat inspanningen om jouw klanten steeds knapperige, lekkere frietjes te serveren. Om een ode te brengen aan de frietjes van de frituur, onze nationale trots, viert VLAM jaarlijks de Week van de Friet. Van 30 november tot 6 december zal VLAM met verrassende acties en een heuse mediacampagne de Vlaming volop doen watertanden van dit gele goud.
Ode aan de Friet
Frietjes eten maakt deel uit van onze cultuur. Wij Belgen zijn trots op onze frietjes en kunnen ze moeilijk weerstaan. Onze Belgische frietkotcultuur is dan ook terecht erkend als immaterieel cultureel erfgoed! Want wat is er Belgischer dan een pakje friet van ’t frietkot?
Onze frietjes verdienen het dan ook om minstens één keer per jaar extra in de kijker te worden gezet. Met die insteek organiseert VLAM jaarlijks de Week van de Friet, dit jaar al voor de 21ste keer! VLAM wil zo de frituren positief in de kijker zetten en jouw klanten nog eens extra doen stilstaan bij de smaak en beleving die uniek zijn aan frietjes van de frituur.
Om die positieve sfeer rond de frituur te creëren, speelt VLAM met de campagne in op de positieve waarden die jouw klant associeert met een uitstap naar de frituur: een sociale gebeurtenis, gezellig, nostalgisch, familiair, laagdrempelig … Hierbij mikt VLAM met de campagne op de brede doelgroep van 15 tot 65-jarigen, omdat bijna iedere Vlaming graag frietjes eet.
Frietjes van de frituur kleuren de straten met muziek
Dit jaar brengt VLAM opnieuw een week lang ode aan onze frietzak vol goud en zet het in op een heuse mediacampagne met verrassende acties.
Getalenteerde straatartiesten kleuren Vlaamse steden met muurschilderingen van ‘verfriete songteksten’. Want ‘Mooi, ‘t leven is mooi, zolang er zon, muziek en frietjes zijn’. Door de muurschilderingen op onverwachte plaatsen te laten opduiken, herinnert VLAM jouw klanten aan de fierheid die we allemaal terecht voelen voor onze frieten. De actie heeft als doel om heel wat persaandacht te genereren.
Ook via samenwerkingen met media en influencers wordt de ode aan de friet versterkt. Op die manier wordt de boodschap nog sterker verspreid en krijgt jouw klant nog méér goesting in frietjes van de frituur.
En hoe dat eruit gaat zien? Hou vanaf maandag 30 november de Facebookpagina ‘Week van de Friet’ in de gaten!
Organiseert jouw frituur een actie voor Week van de Friet? Laat het ons weten op B2B@vlam.be! We zetten jouw actie graag in de kijker op de Facebookpagina. Ook voor digitale beelden voor de tv-schermen in je zaak, kan je steeds een mailtje sturen.