Enkele onderzoekscijfers (november 2022) over de frituur en de Week van de Friet, uitgevoerd door iVox in opdracht van VLAM. Deze tonen aan dat de Vlaming niet alleen de frietjes van de frituur, maar ook de Week van de Friet-campagnes blijft appreciëren:
- 53% gaat minstens 1 keer per maand naar de frituur (in 2013 was dit 46%), 19% gaat zelfs wekelijks. Slechts 9% zegt nooit naar de frituur te gaan.
- Op een gemiddelde week gaan zo’n 33% van de Vlamingen naar de frituur. Tijdens de Week van de friet 2022 steeg dit tot 41%.
- 63% is van mening dat de campagne goesting in frietjes geeft en 76% vindt ook dat ze de frietjes van de frituur op een positieve manier in de kijker zet.
- De gemiddelde Vlaming apprecieert de frituur vooral omwille van de smaak, nabijheid, vriendelijke bediening en het ruime assortiment.
- 76% verklaart dat hij/zij bijna altijd naar dezelfde frituur gaat.
- Ruim 59% is ervan overtuigd dat je voor echte lekkere frietjes naar de frituur moet gaan. Ter vergelijking, bijna 20 jaar geleden was dit slechts 34%.