Als friturist lever je heel wat inspanningen om jouw klanten steeds knapperige, lekkere frietjes te serveren. Met de jaarlijkse Week van de Friet zet VLAM, samen met de sector, de frietjes van de frituur op een positieve manier in de kijker. Dit jaar gaat de Week van de Friet door van 7 tot en met 13 november en speelt de actie in op het zintuig ‘zien’. Want, als we frietjes zien, krijgen we toch goesting in frietjes van de frituur. Niet?
Tijd voor frietjes van de frituur
Frietjes eten maakt deel uit van onze cultuur. Wij Belgen zijn trots op onze frietjes en kunnen ze heel moeilijk weerstaan. Onze Belgische frietkotcultuur is dan ook terecht al enkele jaren erkend als immaterieel cultureel erfgoed. Want wat is er Belgischer dan een pakje friet van ’t frietkot?
Onze frietjes verdienen het dan ook om minstens één keer per jaar extra in de kijker te worden gezet. Dat is de reden waarom VLAM jaarlijks, dit jaar voor de 23ste keer, de Week van de Friet organiseert. We willen iedereen nog eens extra doen stilstaan bij de smaak en beleving die uniek zijn aan frietjes van de frituur.
Om die positieve sfeer rond de frituur te creëren, speelt VLAM met de campagne in op de positieve waarden die jouw klant associeert met een uitstap naar de frituur: een sociale gebeurtenis, gezellig, nostalgisch, familiair, laagdrempelig, … Hierbij mikt VLAM op de brede doelgroep van 15 tot 65-jarigen, omdat bijna iedere Vlaming graag frietjes eet.
Dit jaar draait de actie rond het zintuig zien. Met een Tv-spot op Eén, VTM en diverse online kanalen, een sociale mediacampagne en een affiche in stations verspreid over Vlaanderen willen we Vlamingen goesting doen krijgen in frietjes van de frituur.
Trek de aandacht op Google met uw eigen bedrijfsprofiel
Zowel op de affiche als op de posts op sociale media is een QR-code geïntegreerd die bij het scannen een overzicht geeft van de frituren in de buurt.
Wil u hier als friturist optimaal gebruik van maken en uw frituur extra in de kijker zetten, creëer dan uw eigen bedrijfsprofiel op Google Maps. Meer informatie hierover kan u hier vinden: https://www.lekkervanbijons-horeca.be/toolbox.
En hoe dat eruit zal zien?
Hou www.weekvandefriet.be in de gaten of volg www.instagram.com/weekvandefriet.be en www.facebook.com/WeekvandeFriet.
Organiseert jouw frituur een actie voor Week van de Friet? Laat het ons weten op info@aardappel.be. We zetten jouw actie graag in de kijker op onze Facebookpagina. Ook voor digitale beelden voor de tv-schermen in je zaak, kan je steeds een mailtje sturen.