Het is ondertussen 15 jaar geleden dat de oprichters van DIPP Professional in een kleine garage startten met de ontwikkeling van een product dat voor heel veel toepassingen kon worden gebruikt: een unieke en krachtige ontvetter, een product dat met open armen werd ontvangen door menig keukenmedewerker want de nood aan een goed werkend product was bijzonder hoog.
Filip en Arnaud, oprichters van DIPP, werkten op dat moment zelf voor bedrijven die de horecasector bedienden. Filip was werkzaam bij Tork, wereldleider op het vlak van hygiëne. Daardoor kende hij de horecasector en andere bedrijven met een industriële keuken vrij goed en wist hij ook perfect wat ontbrak in de keukens en dat bleek in het bijzonder een goede ontvetter te zijn. De ontwikkeling van het product in een garage, is een inspirerend verhaal. Dat uit zo’n experimentele activiteit een dergelijk groot merk werd geboren, is heel speciaal.
Startproduct: DIPP N°02
Met de DIPP N°02 werd een ontvetter gelanceerd die nu, 15 jaar later nog steeds als de top van de ontvetters wordt gezien. De naam is gebleven, de uitvoering is wat veranderd. Het product is momenteel verkrijgbaar in verschillende verpakkingen.
De DIPP N°02 is sterk geconcentreerd zodat het product in staat is om alle vetten, oliën en vuilresten op een veilige en snelle manier op te lossen en te verwijderen van harde en gladde oppervlakken zoals RVS, metaal, kunststof, plastiek, hout, glas, tegels en stenen.
Een goede ontvetter zorgt ervoor dat het reinigingsproces minder tijd kost en op die manier is ook het personeel minder tijd kwijt. Een win-win-situatie dus.
Uit dat ene startproduct werd een volledig nieuw merk gecreëerd dat momenteel zo’n 40 productreferenties telt.
Voorbeelden daarvan zijn:
- DIPP N°05 : een bidon van 5 liter met allesreiniger (citroengeur)
- DIPP N°13 : vloeibaar vaatwasmiddel voor alle waterhardheden
- DIPP N°14 : actief vaatwaspoeder
- DIPP N°62 : reiniger vloeren en oppervlakken, extra geurend, eucalyptus
- …
Teveel om op te noemen maar makkelijk te ontdekken via de website www.dipp.eu
Voor de starter in de keukensector is er het starterspakket met 3 basisproducten en een hygiëneplan. Ideaal om de voordelen van DIPP Professional te leren kennen.
Ook de kleuren van de producten hebben een betekenis. ‘Geel’ betekent bijvoorbeeld: kuisen na gebruik. ‘Groen’ één maal te gebruiken om de zoveel weken, … ook weer goed gevonden en super praktisch.
Authentiek is het feit dat werd beslist om verder te werken met het geven van een nummer aan de producten. Heel eenvoudig en duidelijk en ideaal om in te zetten op het zogenaamde ‘hygiëneplan’ dat werd ontwikkeld door DIPP Professional en dat de keukenverantwoordelijken en keukenmedewerkers heel handig vinden om te zien welk product ze waar in de keuken kunnen inzetten voor een perfecte hygiëne.
15-jarig bestaan
Voor het 15-jarig bestaan van DIPP Professional werd beslist de beste actie van de afgelopen 15 jaar ter hernemen en die actie is dat er bij aankoop van één karton DIPP N°02 5 liter een Kärcher hogedrukreiniger wordt geschonken. Een mooie actie met ongetwijfeld groot succes.