GoodLife Foods en Flexitarian Bastards bundelen krachten

gl_groot

Het gaat hard op de markt van de vleesvervangende snacks. Amper zes maanden na de opstart van de Flexitarian Bastards en de lancering van de Vega Frick, vervoegen de Flexitarian Bastards de rangen van GoodLife Foods. Deze belangrijke speler op de Europese markt van frozen snacks is in de Benelux vooral bekend als uitvinder van de frikandel en het bedrijf achter merken zoals Beckers, Bicky en Mexicano. Zij verwerven een exclusieve licentie op het merk, het logo en de recepturen van de Flexitarian Bastards. GoodLife Foods neemt bovendien zowel de commercialisering als het productieproces op zich. De Flexitarian Bastards tekenen voor de verdere ontwikkeling van nieuwe vleesvervangende snacks. Deze acquisitie sluit naadloos aan bij de reputatie van GoodLife Foods als producent van uitstekende diepvriessnacks en hun ambitie om op deze snel expanderende markt verder door te groeien tot een van de marktleiders.

Enorme schaalvergroting na amper zes maanden

Steve Bonnyns: “Begin juni lanceerden we ons eerste product, de Vega Frick, een vegetarische versie van de frikandel. Een innoverend product doordat we er als eerste in geslaagd zijn de authentieke en herkenbare smaak te koppelen aan zeer goede nutritionele waarden en een zeer lage caloriewaarde. De Nutri-Score – B en lichtgroen – bevestigt de uitstekende kwaliteit. De reacties van de consumenten waren bijzonder positief, love at first bite! Zestien groothandelaars in Nederland en België en meer dan 100 frituren, snackbars, event cateraars en food trucks namen de Vega Frick al op in hun snackgamma. De nominatie voor de Horeca Expo Innovation Awards was een snelle erkenning. Maar er is meer. Flexitarisme, vegetarisme en zelfs veganisme zijn op de mondiale foodmarkt de hype al lang voorbij. Iedereen wil gezonder en duurzamer eten en dat sluit perfect aan bij de missie van de Flexitarian Bastards: eten met een geweten, goed voor de mens en goed voor de planeet. Zo kwamen we op de radar van GoodLife Foods. De smaak en textuur van onze producten, de nutritionele kwaliteit, de beperkte ecologische voetafdruk en onze passie vormen de basis van onze samenwerking. Bovendien beschikken we als jonge scale-up over de flexibiliteit die noodzakelijk is om snel te kunnen inspelen op de feedback van de markt. Voor ons is deze deal een onwaarschijnlijke quantum leap. Vandaag zijn onze producten enkel verkrijgbaar in België en Nederland, morgen in de 17 landen waar GoodLife Foods actief is. Een grote maar uiterst boeiende uitdaging.”

www.glfoods.com