De campagne past volgens Wim Lannoey, algemeen directeur bij Remo-Frit, in het opzet om de sector een boost te geven. “Wij vonden het een leuk idee om frituren zichzelf in de kijker te laten plaatsen”, stelt Wim. “Uiteraard linken we dat aan ons product. Het is ook voor ons een promo-campagne, maar het maakt ons niet uit of de frituur die spot maakt, al dan niet klant is bij ons. Het liefst van al zien we dit idee viraal gaan. Mensen moeten de spot maken en delen met elkaar. En frituren kunnen hem zelfs downloaden en in hun frituur afspelen.”
Ben Segers in de hoofdrol
“Frituuruitbaters zijn van nature professionele mensen die met hart en ziel begaan zijn met hun frituur”, verduidelijkt Wim. “Vaak is het wel zo dat ze niet meteen de nodige middelen kunnen vrijmaken om een hoogwaardige promospot te maken die hun frituur in de kijker zet. Dat hebben wij willen doen voor hen. We hebben Ben Segers gecontacteerd, bekend van televisie uit onder meer ‘Safety First’ en hij was zeer enthousiast over het concept. Het sluit wat aan op het tv-format ‘Wat als’. In ons geval stellen we ons de vraag: Stel dat Frituur X, Y of Z niet bestond. En die X, Y of Z kan je zelf invullen als frituuruitbater. Met andere woorden, je kan de spot zo aanpassen dat de naam van jouw frituur op de pancarte komt. Bovendien kan je ook de gemeente invullen waar je frituur gelegen is. Dat komt dan allemaal in beeld. Een technisch hoogstandje waardoor je spot echt op maat is gemaakt. Het scenario is wat verrassend van de spot. Je zal zien dat Ben je gemeente inrijdt, maar toch een verkeerde keuze van frituur maakt. Hij stopt niet in jouw frituur maar in een andere frituur. En wat er dan gebeurt, daarvoor moet je de spot bekijken.”
De meeste likes valt in de prijzen
Wim hoopt alleszins dat de spot talrijk gedeeld wordt. “Het is een leuke gimmick. We leggen de link met Remo-Frit, maar hij is echt wel op maat van de frituur. Je kan je eigen naam, gemeente en zelfs een foto van jezelf uploaden of van je frituur. Dat komt allemaal in de spot. Vraag me niet hoe ze het doen, maar het effect is indrukwekkend. En het klopt ook allemaal. Als de campagne goed loopt, willen we er nog een prijs aan koppelen. Degene die de meeste likes haalt op sociale media willen wij in de bloemetjes zetten. Daar doen we nog een extraatje voor. Wat? Dat willen we nog geheim houden, maar nu is het aan de frituristen. Laat ze hun spot maar op maat gesneden maken.”
Wil je je eigen spot aanmaken, surf naar : www.opmaatgesneden.be